جلسه دفاعیه رساله دکتری خانم فاطمه مقدس خو

 | تاریخ ارسال: 1402/8/17 | 
خانم فاطمه مقدس خو دانشجوی دکتری شیمی، در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ از رساله دکتری خود تحت عنوان" استفاده از روش های نوین برای تهیه چارچوب فلز-آلی UiO-۶۶-NH۲ به صورت لایه نازک و بررسی کاربردهای بالقوه آن " با راهنمایی خانم دکتر آزاده تجردی دفاع خواهدکرد.
راهنمایی خانم دکتر آزاده تجردی دفاع خواهدکرد.

استاد راهنمای اول: خانم دکتر آزاده تجردی
استاد راهنمای دوم: ندارد
هیات داوران: دکتر علیرضا محجوب، دکتر ترانه حاجی اشرفی، دکتر رحمت الله رحیمی، دکتر وحید صفری فرد
  این جلسه ساعت  ۱۲:۳۰ روز چهارشنبه در اتاق سبز(کنفرانس) دانشکده شیمی برگزار خواهد شد.
چکیده :
تهیه و شناسایی چارچوب های فلز-آلی (MOFs) اصلاح شده و ثبیت فلزات روی آنها و در ادامه استفاده از این مواد متخلخل در کاربردهای مختلف کاتالیزوری و جذب گاز هدف این تحقیق می باشد.
در این تحقیق ابتدا  چارچوب فلز-آلی UiO-۶۶-NH۲ سنتز شد و سپس  چندین واکنش اصلاح پسا سنتزی روی آن انجام گرفت. سپس  نانوسیم های  Cu(OH)۲  با روشی آسان در زمان بسیار کوتاه روی فویل های مسی سنتز شدند و سعی بر نشاندن چارچوب های اصلاح شده بر روی این ورقه مسی حاوی نانوسیم های  Cu(OH)۲  انجام گرفت. سپس ازان برای واکنش های کاتالیزوری اکسیداسیون اولفین استفاده شد. در مرحله بعد طراحی  MOF اصلاح شده با پیریدین کربالدهید انجام گرفت و سعی شد تا این  MOFاصلاح شده روی نانو صفحات CuO به شکل گل، لایه نشانی شود و از ان به عنوان کاتالیزور در واکنش استرکر برای سنتز آلفا-آمینونیتریل ها استفاده شد. در ادامه بررسی جذب گاز H۲S در دمای بالا توسط MOF اصلاح شده با پیریدین کربالدهید  صورت گرفت. در ادامه ی روند پژوهش واکنش تثبیت فلز سریم روی MOF اصلاح شده با پیریدین کربالدهید به وقوع پیوست و سپس خصلت کاتالیزوری آن در واکنش تراکم نامتقارن هانچ مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین پس از سنتز چارچوب فلز-آلی IUST-۱ کاربرد کاتالیزوری آن روی اکسیداسیون الفین ها مورد بررسی قرار گرفت.

دفعات مشاهده: 692 بار   |   دفعات چاپ: 146 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر