کسب رتبه چهارم کشوری توسط دانشگاه علم و صنعت ایران

AWT IMAGE

   

  کسب رتبه چهارم کشوری توسط دانشگاه علم و صنعت ایران

دکتر جعفر مهراد رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری از کسب رتبه دانشگاههای ایران در رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام خبر داد و گفت: بعد از قرار گرفتن اسامی دانشگاهها در سایت رتبه بندی توسط معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات  و فناوری ، 10 دانشگاه به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند تا از بودجه ویژه برای رشد و پیشرفت آموزشی و پژوهشی خود استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم  دکتر مهراد رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در حاشیه اولین همایش ملی مدیریت پژوهشی و فناوری کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: از بین 70 دانشگاه وزارت علوم که در این رتبه بندی شرکت کردند دانشگاه تهران رتبه اول ، شریف رتبه دوم، صنعتی امیر کبیر رتبه سوم، علم و صنعت رتبه چهارم، تربیت مدرس رتبه پنجم و دانشگاه شیراز رتبه ششم را کسب کردند.
وی افزود از بین 43 دانشگاه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 30 دانشگاه  در این رتبه  بندی شرکت کردند که علوم پزشکی تهران رتبه اول، شهید بهشتی رتبه دوم، شیراز رتبه سوم،  تبریز رتبه چهارم و علوم پزشکی اصفهان رتبه پنجم را بدست آوردند.
دکتر مهراد با ابراز تأسف از اینکه واحد علوم تحقیقات، بزرگترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در این رتبه بندی شرکت نکرد و می توانست با شرکت در این رتبه بندی اثر مثبت و مؤثری بر جای بگذارد گفت: از بین 101 واحد  دانشگاههای آزاد اسلامی که در این رتبه بندی شرکت کرده اند، رتبه اول واحد تبریز، رتبه دوم واحد تهران مرکزی، رتبه سوم واحد کرج  و رتبه چهارم را واحد تهران شمال کسب کردند.
رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطر نشان کرد: بیش از 50 درصد از امتیازاتی که دانشگاهها در این رتبه بندی کسب کرده اند از شاخصهای A1 و A 2 که  مربوط به حجم پژوهش است، می باشد.
دکتر مهراد همچنین از مأموریت ایران در رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام در سال 2011 خبر داد و  گفت: در مسابقه علمی آوریل 2011 بعد از تصویب وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در خصوص شاخص های رتبه بندی، ایران به مأموریت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و ترکیه به مأموریت سسریک، مرکز آمار و آموزش و تحقیقات آیسسکو در آنکارا این رتبه بندی را بر عهده خواهند داشت.
وی افزود: بعد از این رتبه  بندی، 20 دانشگاه برگزیده و به بانک توسعه  اسلامی برای استفاده از بورس این بانک معرفی می شوند.
دکتر مهراد در پایان با تأکید بر حضور فعال دانشگاههای ایران در این رتبه  بندی گفت: حجم تولید علم، پذیرش دانشجویان و اساتید خارجی در دانشگاهها نسبت دانشجو به استاد بر طبق استاندارد 1 به 18، اعزام دانشجو به خارج از کشور و تحصیل مدرک  PHD از جمله راهکار های موفقیت در رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام است.
 
 

دفعات مشاهده: 12232 بار   |   دفعات چاپ: 2661 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 250 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

  تمامی حقوق برای دانشگاه علم و صنعت ایران محفوظ است.