[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
اطلاعیه
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
Railway Conference
..
:: بازدید از ایستگاه مسافربری تهران1398 ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۱۰/۸ | 
مقدمه
در تاریخ 04/10/98 بازدیدی یکروزه از ایستگاه حمل فراورده های نفتی  شهر ری به همراه استاد محترم جناب آقای دکتر باقری به همراه دانشجویان به عمل آمد. این بازدید که مرتبط با کلاس مدیریت ریسک در راه آهن  بود، با هدف آشنایی دانشجویان با ایستگاه های حمل فراورده های نفتی و تحلیل ریسک آن ها صورت گرفت. در ادامه گزارشی کوتاه اما جامع از مکان های بازدید شده و نکاتت فرا گرفته شده ارائه می شود.
شرح بازدید:
ایستگاه مسافری راه اهن تهران:
در روز بازدید ابتدا از ایستگاه مسافربری راه اهن شهر تهران بازدید به عمل امد. در این بخش از بازدید مدیریت ایستگاه راه آهن تهران به توضیح جانمایی تسهیلات ایستگاه پرداخت و ضمن ارائه توضیحاتی در مورد بخش های مختلف ایستگاه، به جابجایی برخی از موارد که بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشجویان دکتر باقری روی جانمایی تسهیلات ایستگاه تهران، اشاره کرد. که شامل دستگاه های ATM ، قرآن بزرگ ایستگاه راه آهن تهران، افزایش فاصله صندلی های سالن انتظار و کاهش تعداد آن ها و .... که به گفته ی جناب آقای مهندس منادی همه این موارد منجر به تسهیل در جابجایی و تردد مسافرین در این ایستگاه به خصوص در شرایط اضطراری شده است. در ضمن اشاره ای هم به درب های خروج اضطراری داشتند.
در ادامه مشخص شد که راهی برای معلولین و افراد کم توان به رستوران طبقه دوم و همچنین امکان استفاده از سرویس بهداشتی وجود ندارد. البته تمهیدات خاصی جهت رفاه حال افراد معلول و کم توان اندیشیده شده بود که در حال اجرا می باشد و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد. طبق نظر کارشناسان مربوطه حاضر در ایستگاه، با وجود فضای خالی طبقه دوم که قرار است دارای کاربری تجاری شود، و همچنین استفاده بهینه از طبقه اول، می توان با جایگزین کردن اقلام کم اهمیت از جمله گلدان های تزیینی اضافی و...، راهی برای افراد کم توان نیز ایجاد کرد. با توجه به این که این مرکز حدودا روزانه حدود20000 مسافر روانه شهر های مختلف میکند، از نظر اقتصادی نیز این امر به صرفه خواهد بود.
 
در بخش دوم بازدید، بوسیله درزین به ایستگاه شهر ری رفتیم. در میان راه از تانکر های حامل مازوت بازدید به عمل آمد. به نظر من دو مشکل اساسی در این محل وجود داشت. اولا، برچسب لوزی شکلی که معرف ماده داخل تانکر باشد (بجز یک مورد) وجود نداشت. طبق گفته کارشناس، این علامت هر سه سال بعد از تعمیرات اساسی فقط روی یک قسمت تانکر با رنگ کشیده می شوند. این علامت که رنگ کشیده می شود عملا بعد از چندبار بارگیری ناپدید می شود و یا به سختی قابل رویت می باشد. مشخصا اگر این علامت با برچسب هایی از جنس مناسب و به تعداد کافی در هر سمت تانکر نصب شود، در صورت بروز حادثه احتمال کاهش عواقب بالا می رود. دوم، کمبود لکوموتیو در این محل باعث شده تا مخازن بارگیری شده به مدت نامشخص در این محل بمانند.
  
در قسمت بعد، از تقاطع همسطحی که از آن عبور کردیم بازدید شد. بارزترین مشکل این گذرگاه عدم دید هر دو ریل و جاده بود. با دیوار کشی اطراف ریل دید کافی هم برای رانندگان و هم برای راهبر قطار وجود نداشت. همچنین چراغ راهنمایی نیز قبل از گذرگاه دیده نمی شد. مورد آخر در مورد این گذرگاه این که در اطراف آن یک پالایشگاه گاز وجود داشت که در زمان حضور ما (حدود 10 دقیقه) حداقل سه خودرو حاوی گاز عبور کردند. وقوع حادثه در این مکان می تواند فاجعه باشد.
                
در قسمت پایانی بازدید نیز از ایستگاه بارگیری مازوت دیدن کردیم. عدم ایمنی پرسنل در این مکان به شدت مشهود بود. نبود حفاظ و راهبند از نمونه های آن هستند. همچنین تانکرهای بارگیری شده نیز در محل به انتظار لکوموتیو بودند. این امر نشان دهنده تاثیر عامل کمبود لکوموتیو بر ایمنی حمل و نقل ریلی را نشان می دهد. انفجار این ماده شعاع بزرگی را در بر خواهد گرفت که چون تعداد تانکر ها زیاد است و محل به پالایشگاه نزدیک است، می تواند باعث تراژدی غم انگیزی شود. در واقع ممکن است که این عوامل کوچک دست به دست هم داده و تشکیل یک زنجیره رویداد را بدهند و فاجعه ای عظیم رخ دهد. توجه به این عوامل کوچک از جمله برچسب ایمنی، عدم استقرار طولانی واگن های بارگیری شده و... می تواند نقش چشم گیری در ایمنی محیط داشته باشد.

در پایان نیز با بازدید از قسمت VIP ایستگاه راه آهن، بازدید خاتمه یافت.
دفعات مشاهده: 27 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از کترینگ دنا و سامانه صداز مشتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ | 
بازدید از کترینگ دنا و سامانه صداز مشتری

در روزدوشنبه مورخ ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۷ بازدیدی از سامانه صدای مشتری و کترینگ دونا تهران واقع در میدان راه آهن با حضور آقای دکتر باقری، استاد درس مربوطه توسط جمعی از دانشجویان کارشناسی دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت به عمل آمد .   
این بازدید حدودا از ساعت ۹ صبح شروع شده و اتمام آن ساعت ۱۲ و نیم ظهر بود . مراحل مختلف بازدید شامل بازدید از سامانه صدای مسافر راه آهن با حضور در دفتر مدیر این بخش و بازدید از فضای داخی کترینگ بود که جزئیات بازدید از هر بخش در ادامه آورده شده است .
 
صدای مسافر ۵۱۴۹
به منظور آشنایی با سامانه صدای مشتری به عنوان بحشی از راه آهن که با رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات موجب ارتقای سطح خدمات ارائه شده و نیز آشنایی مدیران سطح بالاتر راه آهن با نیازو خواست ههای مسافران و در نتیجه برنامه ریزی در جهت رفع این دغدغه ها و در نتیجه کسب رضایت بیش از پیش آنان خواهد شد، بازدیدی از مجموعه
صدای مسافر داشتیم و با جناب آقای خسروی مدیر این بخش دیداری داشتیم این سامانه با ۳۱ پرسنل در ۴ شیفت کاری به صورت ۲۴ ساعته درحال خدمت رسانی به مسافران ریلی بطور گسترده در تمام کشور هستند. اطلاعات تماس های متقاضیان و پاسخ های ارائه شده توسط سرشیفت این مجموعه و نیزنتیجه نظرسنجی از سوی مسافران کنترل میشوند .
 
برخلاف سایر بخش های راه آهن که کارشناسان آن به طور تخصصی در حوزه خود فعالیت میکنند، کارشناسان این بخش به منظور افزایش بهره وری سازمان مشرف به تمام اطلاعات موردنیاز از آنچه که ممکن است نیاط به پاسخگویی داشته باشد، هستند که شامل اطلاعات ساعات حرکت قطارها، نحوه های فروش بلیت و قیمت آن اطلاعات ایستگاه، قوانین و تعرفی استرداد پول بلیت و بسیاری موارد از این دست هستند که تاش کارکنان این مجموعه در راستای رفع این مشکلات و یا ارجاع هرچه سریع تر آنان به واحدهای مربوطه است .
بررسی شکایان مطرح شده و دسته بندی انها نشان داده است که بیشتر این شکایات مربوط به دریافت اطلاعات در مورد روز و ساعت حرکت قطارها و یا اطلاع از ظرفیت قطارها و بلیت آن بوده است که به منظور معطی کمتر مسافرین، پاسخ هایی متناسب با پرسش آنان در نظر گرفته شده است.
 
کترینگ دونا
این کترینگ در سال نود و چهار با سرمایه گذاری مشترک هولدینگ های فدک و دونهاورز
اتریش که یکی از بهترین کترینگ های اروپایی میباشد، تاسیس شده است .
یکی از جالب ترین نکات آن در ارتباط با انتخاب محل آشپزخانه این مجموعه است، این ترینگ در میدان راه آهن و بین تعداد زیادی از بخش های تعمیراتی قطارها و مجموعه ایستگاه میباشد اما هم اکنون به عنوان بهترین کترینگ ایرانی درحال خدمتگزاری بوده و با بسیاری از برندهای معتبر مانند ایرانسل، بانک اقتصاد نوین و بسیاری از این دست طرف قرارداد است و مسئولیت تهیه غذای وعده های قابل سرویس اکثریت قطارها از جمله قطارهای پنج ستاره فدک را به عهده دارد؛ اما نه تنها از کیفیت غذاهای این مجموعه
چیزی کم نشده بلکه راغب به گسترش فعالیت خود در صنعت هوایی نیز میباشد .
یکی از نکات بارز این مجموعه تلفیق فرهنگ اروپایی و فرهنگ غنی ایرانی در راستای
تامین رضایت مشتریان و هماهنگی با استانداردهای بین المللی تهیه و توزیع غذاست .
هدف از این بازدید، مشاهده کترینگ مجهز دونا و بررسی کنترل کیفیت و اصول آن و رعایت استانداردهای پخت و طبخ در بخشهای مختلف تهیه غذا بودند از ویژگیهای خاص کترینگ دونا میتوان به وجود امکانات کانل پخت و پز انواع غذا در آن اشاره نمود .
تمامی غذاهای قابل سرو این مجموعه توسط خود کترینگ تهیه و توزیع میشوند که شامل سالنهای تحویل و کارتن زدایی، آماده سازی مواد اولیه و عملیات شستن. خرد کردن و تمیز کردن گوشت، مواد پرویئینی و ضدعفونی و پاکسازی سبزیجات، سالن بزرگ پخت و پز و طبخ غذا و درنهایت سالنهای سینی چینی و بسته بندی اپتایزرها ، تهیه مخلفات و در نهایت بارگیری غذاها حمل و نقل و انتقال مناسب آنها میباشد .
 
 
ملیکا اله دادی
دانشجوی کلاس مدیریت کیفیت
 
 
 
دفعات مشاهده: 317 بار   |   دفعات چاپ: 60 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از شرکت ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۲۴ | 
 
 گزارش بازدید از شرکت "اوبار" و "آچاره"


مقدمه:
در تاریخ 19 آذر ماه97  ما دانشجویان کلاس طرح سیستم های اطلاعاتی دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران  به همراه استاد محترم, جناب دکتر باقری برای آشنایی  استفاده ازفناوری اطلاعات  در کسب و کار از شرکت اوبار واقع درتهران,  خیابان ملاصدرا, گرمسار غربی , پلاک 29 بازدید به عمل آوردیم.  
 
درباره ی شرکت:
شرکت دانش بنیان گستر سبز ، از دو بخش "اوبار" و "آچاره" تشکیل شده است. این مجموعه نزدیک به  دو سال است توسط فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر و صنایع در حوزه کسب و کار راه اندازی شده است تا با استفاده از فناوری اطلاعات بتواند در زمینه ی ارائه  خدمات در منزل ( مثل کارواش , نظافت , باغبانی و...)و حمل و نقل بار به تمام نقاط کشور کسب درآمد می کند.
 
اوبار:
اوبار سامانه ای هوشمند برای ایجاد ارتباط میان صاحبان بار با راننده های کامیون است. با استفاده از سامانه اوبار، می توانید بار خود را از طریق اپلیکیشن یا وبسایت ثبت کنید و پس از مشاهده قیمت و تایید آن، بار خود را به مناسب ترین راننده بسپارید. این اپلیکیشن قیمت حمل بار را بر اساس الگوریتم های Machine Learning و هوش مصنوعی محاسبه می‌کند و از این طریق سعی دارد قیمت ها را در بازار حمل و نقل ایران شفاف کند.
اوبار ارزان ترین و مطمین ترین و سریع ترین روش برای حمل بار است.
 
 
چرا اوبار؟
 قـیمت منـاسب
قیمت گذاری هوشمند این امکان را به شما می‌دهد که قبل از تکمیل سفارش، قیمت منصفانه اوبار را ببینید و در صورت تمایل، ثبت سفارش کنید.
امـکان رصد بـار
موقعیت ماهواره ای بار خود را از لحظه بارگیری تا تخلیه بار به صورت آنلاین، روی نقشه رصد کنید.
استـفاده آسـان
تنها در چند مرحله ساده، در هر ساعت از شبانه روز و هر جایی از سراسر ایران، سفارش خود را ثبت و پیگیری کنید.
 
هدف اوبار تا پایان سال جاری رسیدن به 0.07 سهم بازار باربری کشور است.
اصلی ترین رقبای اوبار باربری های به شیوه سنتی هستند.
 
آچاره:
آچــاره ایـن امـکان را به کـاربران خود می‌دهد تا هـر خـدمتی که مورد نیازشان است، اعم از نظافت، قالیشویی و خشکشویی، تعمیرات لوله کشی یا تعویض روغن ماشین، آرایشگاه و غیره را از طریق وبسایت و اپلیکیشن به سهولت و در هـر سـاعتی از شبانه‌روز سـفارش دهند. نـیروهــای خــدماتی دارای گـواهی عــدم سـوء پـیشینه و عــدم اعــتیاد بوده و از دیگر فیلترهای تأیید صلاحیت آچاره عبور کرده‌اند تا شـما بتوانید به آنها اعتماد کنید.

 
استاد راهنما:جناب آقای دکتر باقری
نویسنده:روژین وفایی95433243
پاییز 1397
 
دفعات مشاهده: 379 بار   |   دفعات چاپ: 91 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از سایت ریلی پالایشگاه نفت ری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۲۰ | 

 
دفعات مشاهده: 303 بار   |   دفعات چاپ: 74 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از واحد کنترل مرکزی راه اهن ج.ا.ا ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۵ | 


گزارش بازدید کنترل مرکزی راه­آهن ج.ا.ا.
 
دانشجویان کلاس مقررات عمومی حمل و نقل ریلی در روز یکشنبه مورخ 20/8/97 تحت نظر سرکار خانم دکتر خادم ثامنی از کنترل مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بازدید نمودند. در این برنامه ضمن بازدید از کنترل مرکزی، آشنایی با شرایط کاری حاکم بر آن و حساسیت و جایگاه کنترل مرکزی در حمل و نقل ریلی، مهندس نائبی، رییس گروه مطالعات اداره کل سیر و حرکت راه آهن در مورد چارت سازمانی، فرصت های شغلی و همچنین آینده شغلی توضیحاتی را ارائه نمودند و سعی کردند دانشجویان را هرچه بیشتر با صنعت ریلی، حساسیت وجود آن، و همچنین پیشرفت و بهبود در وضعیت حمل و نقل ریلی آشنا کنند.
دفعات مشاهده: 296 بار   |   دفعات چاپ: 42 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از صدای مشتری راه آهن-1397 ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | 
بازدید از سامانه صدای مشتری راه آهن

این سامانه از سال 1393 به این شکل شروع به کار کرده  و به صورت شبانه روزی در شیفت های کاری مختلف حضور دارند که کارکنان سامانه به طور کامل با مقررات راه آهن آشنایی دارند و پاسخ گوی مردم می باشند.
در یک آمار کلی از این مجموعه در سال 1393 مجموع درخواست ها ( شکایات، انتقاد، پیشنها،...) مسافری ثبت شده، 1413 و در سال 1394، 1477 درخواست و در سال 1395، 8005 درخواست و در سال 1396، 6037 درخواست ثبت شده است که این پیشرفت بسیار قابل توجه است و لازم به ذکر است که در سال 1396 تعداد تماس های ورودی بیشتر از سال 1395 بوده درواقع شکایات ثبت شده بسیار کمتر است.
تعداد کارمندان این سامانه 31 نفر هستند که با توجه به تماس های ورودی در ساعات مختلف در شفیت های مختلف کاری تعداد افراد متفاوتی حضور دارند به طور مثال در 12 تا 7.5 صبح 2 نفر برای پاسخ گویی حضور دارند به این دلیل که تعداد تماس ها در این بازه ی زمانی بسیار کمتر می باشد.
همانطور که در آمار توضیح داده شداز سال 1395 تغییرات آموزشی مناسب در راستای افزایش سطح کیفیت در این مجوعه اعمال شده است که نتیجه ی آن با توجه به این که تماس های ورودی در سال 95 حدودا 541 هزار و در سال 96 حدودا 700 هزار بوده است اما تعدا شکایات ثبت شده 2000 کاهش پیدا کرده که این با پیگیری لحظه ای و توانمندی مجموعه ی سامانه صدای  مشتری حاصل شده است.
درخواست های ثبت شده به سه بخش تقسیم می شوند: 1- قطارها 2- ایستگاه ها 3- آژانس ها و تعرفه بلیت
هر یک از این بخش ها شامل شاخص هایی می باشند به طور مثال در بخش تعرفه بلیت و آژانس ها شاخص هایی مثل گران فروشی، عدم فروش و تمام مواردی که در تعرفه بلیت هست و آژانس ها تخلف می کنند شاخص قرار داده می شود و براساس معیار شماره قطار ها برای آن مالک تعیین می شود و ما 11 شرکت مسافری در راه‌آهن داریم که هر کدام شماره قطار خاص خود را  دارند و یک ناظر بر پاسخ های داده شده به درخواست های ثبت شده نظارت می کند.
نرم افزاری که سامانه صداری مشتری استفاده می کند CRM است اما نه به صورت کامل چون CRM تحلیل رفتار مشتری است.
دفعات مشاهده: 563 بار   |   دفعات چاپ: 117 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: بازدید از سایت ریلی پالایشگاه نفت ری - ۱۳۹۷/۹/۲۰ -
:: بازدید از واحد کنترل مرکزی راه اهن ج.ا.ا - ۱۳۹۷/۹/۵ -
:: بازدید از صدای مشتری راه آهن-1397 - ۱۳۹۷/۲/۲۹ -
:: بازدید از گذرگاه های ریلی شرق تهران - ۱۳۹۷/۲/۲۹ -
:: بازدید از ایستگاه راه آهن تهران 26/2/1397 - ۱۳۹۷/۲/۲۹ -
:: بازدید علمی دکتر باقری- - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ -
:: بازدید از تونل تهران تبریز - ۱۳۹۵/۲/۲۱ -
:: بازدید از شرکت واگن سازی تهران - ۱۳۹۴/۹/۸ -
:: بازدید از سامانه صدای مسافر - ۱۳۹۴/۸/۲۷ -
:: بازدید از اداره مرکزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران - ۱۳۹۴/۸/۲۷ -
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.47 seconds with 101 queries by YEKTAWEB 4030