برگزاری نشست معارفه دانشجویان نو ورود دانشکده شیمی ۱۴۰۲

 | تاریخ ارسال: 1402/8/6 | 
نشست معارفه دانشجویان جدید الورود کارشناسی- کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ دانشکده شیمی روز دوشنبه ۰۱ آبان ماه ساعت ۱۲ در محل سالن آمفی تأتر دانشکده مهندسی مواد و متالورژی با حضور دکتر انبیاء ریاست دانشگاه ،دکتر غفوری ریاست دانشکده شیمی ،اعضای هیات علمی و کارکنان برگزار شد.
جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سپس پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، در ادامه دکتر غفوری (ریاست دانشکده شیمی) ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع) و خوش آمد­گویی به دانشجویان جدید الورود، برای آنان آرزو کردند در طول دوران تحصیل، ایامی خوش و دورانی پر از روحیه و امیدواری داشته باشند، ایشان در ادامه با بیان اینکه در سال جاری رتبه‌های خوبی در دانشکده شیمی جذب شده‌اند، از پذیرش ۱۷۰ دانشجوی کارشناسی‌ارشد، ۲۱ دانشجوی دکتری و نیز ۱۶ دانشجوی کارشناسی در دانشکده شیمی خبر داد، در ادامه ی جلسه دکتر زارع دورابی( عضو هیات علمی دانشکده شیمی) ببه منظور آشنایی دانشجویان با مقررات و بخش های آموزشی سایت دانشکده توضیحاتی را بیان نمودند و همچنین کارشناسان دانشکده را معرفی کردند.
در ادامه ی جلسه دکتر انبیاء (ریاست دانشگاه و عضو هیات علمی دانشکده شیمی) با حضور در این مراسم بر سبزی و رونق آن افزودند و چند کلامی با دانشجویان سخن گفتند. ایشان در خصوص نحوه شکل‌گیری این دانشگاه و ارتباط آن با صنعت و جذب دانش‌آموختگان در بازار کار و عرصه‌های مدیریتی کشور صحبت فرمودند و  همچنین پیرامون موضوعاتی چون؛مقام‌های کسب شده توسط دانشگاه از منظر ارزیابی نظام‌های رتبه‌بندی جهانی و داخلی،کسب رتبه هایی نظیر؛ ۱۲ دانشمند یک درصد برتر جهان و ۶۵ دانشمند ۲ درصد برتر جهان و جایگاه  مقام اساتید دانشگاه علم و صنعت و ارزش و اعتبار آنها سخنرانی کردند. دکتر انبیاء در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه یک شیمیست، بیش از هر کس دیگر می‌تواند برای صنعت و کشور کار و خدمت کند تصریح کرد: ما تاکنون از این رشته به درستی استفاده نکرده‌ایم.
در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه دانشجویان ولی نعمت ما هستند، به دانشجویان نو ورود توصیه کرد از تجربه دیگران درست استفاده کنند، خود را دست کم نگیرند، از خود انتظارات بزرگ داشته باشند، امید خود را از دست ندهند، به فعالیت‌های فوق برنامه و تربیتی اهتمام داشته باشند، وقت خود را به بطالت هدر ندهند، مهارت‌آموزی کنند و با آمیختن دانش و امید و عشق و باور، ایران جاودان را پر بارتر و سرافرازتر از قبل سازند.
 در ادامه ی جلسه، کلیپ معرفی اعضای هیات علمی دانشکده با معرفی زمینه های کاری آن ها پخش شد و جلسه ساعت ۱۴ با پذیرایی و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت.    

 
پاییز ۱۴۰۲- دانشکده شیمی

دفعات مشاهده: 965 بار   |   دفعات چاپ: 130 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر